čtvrtek 3. ledna 2008

Velká Británie bude mít brzy jako první ekonomika na světě větší výdaje na reklamu na internetu než v televizích.

Tuto zprávu potvrzuje hned několik odborných průzkumů pro roky 2008 -9, například analýza M- group (WPP) , kterou v jedné stati cituje dnešní vydání deníku the Guardian. Mělo by jít o historický zlom po 50 letech „nadvlády“ televize jako komerčně nejatraktivnějšího média. V letošním roce by měl být poměr téměř vyrovnán, když na internet se plánuje 24,8% z celkových reklamních výdajů a pro TV cca 26%. Internetový reklamní trh by pak pro další rok měl díky nárůstu o 6% přeskočit na první pozici.
Další zemí v Evropě , kde v nejbližší době dojde ke změně tradičních poměrů v reklamních výdajích by v závěru roku 2009 mohlo být zřejmě i Švédsko, které již mj. ukončilo analogové televizní vysílání.

I když jde o očekávané celkové změny v pořadí celkových podílů na reklamních výdajích neznamená to nějaký brzký „konec televize“. Jde totiž i o to, že využití prostředků v internetové branži je značně diverzifikováno a dělí se do několika různých oblastí.

Žádné komentáře: