středa 23. ledna 2008

Konkurenční doložky manažerů v médiích oživené "kauzou" ČRo1

V souvislosti s „bojem“ o podobu inovovaného/modernizovaného/komercionalizovaného… (nehodící se škrtněte nebo doplňte dle potřeby a názoru:-) vysílání 1. stanice veřejnoprávního Českého rozhlasu se nyní ještě více řeší a personifikuje problém jeho nové ředitelky Barbory Tachecí. Mimořádně silná a všudypřítomná mediální podpora, která se prakticky ve všech magazínech a na mnoha stranách věnuje převážně osobě ředitelky samé, působí velmi profesionálně a zřejmě není jen dílem náhody, ale spíše působí jako profesionálně připravená a realizovaná imageová kampaň. Otázkou zůstává smysl a cíl, případně jak je v businessu obvyklé, kdo tento projekt podporuje. Téměř stejně tak často se v současné vlně také objevují a používají termíny „veřejné služby“ a to často velmi účelově a na obou či více stranách názorového soupeření. Takové snažení i mediální vyhrocení situace přitáhlo pozornost k dosud téměř bezproblémovému veřejnoprávnímu rozhlasu, například ve srovnání s ČT, s nejasným dalším vývojem a dopady. Jisté je nyní určitě ale to, že téměř každý zná současnou ředitelku (v některých slovenských el. médiích se podle kolegů dokonce do doby korektury objevilo, že Tachecí „nahradila Kasíka“… ), o které v nedávných dobách bylo slyšet především v tiskových zprávách F1/E2, a dříve samozřejmě ještě více jako o moderátorce. S novým rokem se tak poněkud překvapivě podařilo rozhlasové publikum radikálně rozdělit (nyní možná už více pro/proti ředitelce než k programu samotnému) když hlavním mottem novoročního mediálního soupeření o Hrad je právě líbivé heslo"spojovat"…

Mimochodem musí to být celkem další nepříjemný pocit pro Michela Fleischmanna, který již téměř tradičně několik let působí jako „ dodavatel“ zkušených či „vyučených“ mediálních manažerů na českém trhu, kteří po působení ve skupině Lagardére přejdou na stranu konkurence. Zatím jsem nikde nezaregistroval, jak to vlastně s takovými rychlými přechody mezi významnými médi dnes přesně probíhá. Konkurenční doložky jsou zřejmě prakticky „povinnou“ součástí smluv manažerů v médiích a zpravidla obsahují i možnost určitého „vyplacení se“ z tohoto omezení, které se pohybuje úměrně manažerským odměnám i hodnotě získaných zkušeností a informací, tzn. určitě v řádech statisíců. Podobný problém se zřejmě řešil, a to asi i několikrát, při přesunu Petra Chajdu z postu šéfa strategie NOVY do TV Barrandov a následně do TV Prima, kde šlo také o časově velmi rychlé změny ( a samozřejmě také o zásadní strategické informace). Zatím také není v médiích informace například o dalším působení Františka Lamberta, který měl podle médií skončit v ČT s koncem loňského roku. Zřejmě nejde o mediální přestup.

P.S. včera dopoledne jsem cestou poslouchal ČRo1 a měl jsem pocit, že hodně z novinek ze soundu stanice zmizelo.

Žádné komentáře: